fredag 9 april 2010

THE INTERNET AS A TOOL FOR IMPROVING THE STUDENT EVALUATION OF TEACHING

L. Mediero, F. J. Martín-Carrasco and A. Sánchez
Verktyg utvecklat och implementerat på The School of Engineers of the Technical University of Madrid


Varje utvärdering som de skapar har tre områden
Ämnet (Frågor rörande det ämne de läser)
Läraren (Frågor om läraren)
Övergripande kommentarer (lokaler, ljus, m.m.)

Varje lärare har rätt att se sin egna personliga data.

Förbättring:
Innan: Passiv attityd från studenterna till utvärdering
Nu: Aktiva studenter som känner att de tillför något

Hastighet:
Innan: 8-10 månader innan de fick tillbaka utvärderingen
Nu: Tar det ”bara” 1 månad.

Spridning:
Innan: 1 kopia till varje lärare
Nu: 21 olika kopior till olika personer, sektioner, m.fl (vid behov).
Slutsats:
Enkelt och flexibelt
Anonymitet garanterad
Ökat deltagande
Förbättrad kvalité

Verktyget har använts under fyra år nu och man har nog med underlag för att säga att
Verktyget förbättrar kvalitén på undervisningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar