torsdag 8 april 2010

THE JIGSAW COLLABORATIVE METHOD WITHIN THE ONLINE COMPUTER SCIENCE CLASSROOM

Maria Kordaki and Haris Siempos


LAMS Learning Activity Management System.
“LAMS is a revolutionary new tool for designing, managing and delivering online collaborative learning activities. It provides teachers with a highly intuitive visual authoring environment for creating sequences of learning activities. These activities can include a range of individual tasks, small group work and whole class activities based on both content and collaboration.” (http://www.lamsinternational.com/)

JIGSAW –
“The jigsaw classroom is a cooperative learning technique with a three-decade track record of successfully reducing racial conflict and increasing positive educational outcomes. Just as in a jigsaw puzzle, each piece--each student's part--is essential for the completion and full understanding of the final product. If each student's part is essential, then each student is essential; and that is precisely what makes this strategy so effective.” (http://www.jigsaw.org/)

Studenterna delas in i basgrupper och expertgrupper. Expertgrupperna ansvarar för att inhämta kunskap om specifika områden för att lösa ett definierat problem. Experterna förmedlar sina kunskaper till sina kamrater. Varje basgrupp skriver rapport om sitt område och presenterar sitt arbete muntligt. En avslutande examination genomförs.

Jigsaw används i traditionell klassrumsundervisnig, men i denna presentation hade man börjat testa metoden tillsammans med LAMS med online-studenter. Grupparbetet genomförs med hjälp av de kommunikationsverktyg som finns tillgängliga i LAMS. Förutom de vi är vana vid i It’slearning finns även wikis och mindmaps. Wikis används för till exempel rapportskrivning. Testverktyg och undersökningar används för examinationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar