tisdag 4 maj 2010

Leif Johansson, SUNET




SUNETs e-mötestjänst

SUNET tar beslut juni 2009 om att utveckla en tjänst för e-möten som kan ersätta marratech, Adobe Connect ansågs vara den leverantör som kunde leverera det de ville ha.
Avrop kunde göras av Logica och en konsult i Belgien kopplades in

När de släppte produkten augusti 2009 så verkade allt fungera bra, men det började ”bubbla” lite, ljudproblem, man vet inte vilken add-in som körs, Logica ignorerar sin del i processen.
Logica kopplas bort och Adobe lyckas reproducera felen i add-in, de lyfter problemet till sin Engineering, de hittar felet och släpper en ny version.
SUNET förstärker med Johnny och Markus
Adobe anordnar utbildning för våra tekniker normalt förbehållen sina partners


Status:
Förvaltningsmodell
Supportverktyg
• http://community.sunet.se
• http://connect.sune.se/cafeconnect
Kvarvarande fel
• Mindre problem med Add-inn från SP1
• Audio-delay relaterat tillklusterkonfigurationen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar