tisdag 4 maj 2010

Robert Andersson, DU



Hur fungerar e-möten vid Högskolan Dalarna?




Deras tre ben:
Information Kommunikation -Fronter
Föreläsning - Streaming, Produktion
Samtal/Seminarium - Adobe Connect

Rummen:
www.du.se/connect
• Samtalsrum
• Studentrum
• Övriga rum – kuratorn, bibliotek m.m.

Rummen städas varje gång en person kommer in i ett tomt rum.
De har ett ”Caférum” som de använder till support.
Alla, gäst, student eller lärare som kommer in i rummen är presenters
De har gjort ett antal layouter som hämtas om man har gått steg 2 kursen. När den personen loggar in så känner deras system av att det och de blir då host i rummet.

De har utbildning för lärare i 3 steg
• Steg 1 – Grunderna i Connect, 2 timmar
• Steg 2 – Ger ”Host” rättigheter, bla breakoutrooms som efterfrågas mycket2 timmar
• Steg 3 – Avancerad kurs, skapa layouter m.m.

Studenter erbjuds flera tillfällen i veckan men behöver inte gå 3 steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar